.

Berhati-dunia, kem BEV dalam Toyota dilepaskan

POSTED BY Yamin Vong ON 08 jun 2019

 

Beberapa berita baik untuk Malaysia jika spekulasi itu benar bahawa kereta nasional ketiga Malaysia akan menjadi satu kenderaan elektrik daripada Toyota.

Semalam pada sidang akhbar Toyota Motor Corporation di Jepun, Naib Presiden Eksekutif berkata bahawa syarikat itu akan melancarkan pelbagai dalam kenderaan elektrik di seluruh dunia bermula tahun depan di China.

Kami memperkenalkan kenderaan elektrik bateri kami (BEV) program lima tahun lebih awal daripada jadual, Shigeki Terashi berkata dalam Jepun, dengan rendering serentak dalam bahasa Inggeris oleh penterjemah dan dengan kapsyen pada video.

Dua BEVs pertama akan dilancarkan di China — C-HR dan IZOA yang telah ditayangkan pada bulan April pada Auto Shanghai 2019.

Untuk bahagian-bahagian lain di dunia, ia akan bermula dengan ultra-kompak BEVs, kereta dua tempat duduk saiz Smart untuk Dua. Ultra-kompak dengan 100 pelbagai km adalah kentang kecil untuk TMC, mempertimbangkan kedalaman pengalaman dalam trak forklift elektrik dan plumbum 20 tahun dalam hibrid bateri elektrik, Prius.

Beliau memberi jaminan kepada media antarabangsa terutama akhbar automotif yang TMC masih memegang kuat kepada pandangan bahawa Kenderaan Sel Bahan Api merupakan destinasi utama untuk kenderaan elektrik. Ia hanya bahawa FCVs seperti model Toyota FCV yang, Mirai, akan mengambil masa yang lama untuk menjadi popular kerana infrastruktur hidrogen mengisi bahan api dan sumber tenaga boleh diperbaharui adalah di peringkat awal mereka.

Walau bagaimanapun, beliau memberi amaran bahawa kekurangan di seluruh dunia bateri untuk BEVs telah membentuk.

Oleh itu, walaupun keutamaan sebagai pengeluar bateri bagi Toyota hibrid, ia akan mengikat dengan pembuat bateri lebih selain daripada Panasonic.

Maju kehadapan, ia merancang untuk bekerjasama dengan pembuat bateri terkemuka dari China termasuk BYD dan Kontemporari Amperex Technology Co Ltd (CATYL). Pernah mendengar CATYL? Ia membuat bateri bagi kenderaan elektrik untuk hampir semua jenama kereta utama Eropah.

Ini kekurangan EV bateri adalah peluang yang baik untuk Malaysia dan cita-cita untuk menjadi pemain dalam industri automotif. Malaysia memproses nadir bumi penting untuk bateri EV berasaskan litium dan, mengikut veteran veteran industri auto, Urs Muller, baki peluang terbaik Malaysia untuk status automotif serantau adalah untuk membuat bateri untuk EV.

Thailand mendahului dalam kumpulan EV dan Indonesia dengan yang 300 juta penduduk pasaran yang kukuh dan pertumbuhan ekonomi bullish adalah magnet yang sangat menarik untuk pembuat kereta

Di lain, TMC akan mengukuhkan kerjasama dengan Subaru supaya kedua-dua syarikat-syarikat boleh mempercepatkan roll-daripada BEVs.

Pada sidang media sebelum ini pada hari Khamis 6 jun, TMC EVP berkata kedua-dua syarikat akan bersama-sama membangunkan platform BEV yang khusus untuk segmen C dan segmen D (midsize dan kenderaan penumpang yang besar).

Kedua-dua syarikat akan menggunakan teknologi all-wheel-drive Subaru dan teknologi kenderaan elektrik Toyota.

Berdasarkan platform BEV yang berdedikasi untuk-dapat maju, kedua-dua syarikat akan bersama-sama membangunkan SUV C-segmen kelas untuk dijual di bawah jenama setiap syarikat sendiri.

Membawa bersama teknologi ditanam mereka, kedua-dua syarikat akan bersama-sama membangunkan platform BEV yang berdedikasi (untuk midsize dan kenderaan penumpang yang besar).

Kedua-dua syarikat akan menggunakan teknologi all-wheel-drive Subaru dan teknologi kenderaan elektrik Toyota.

Berdasarkan platform BEV yang berdedikasi untuk-dapat maju, kedua-dua syarikat akan mengukuhkan mereka 2005 kerjasama perniagaan dan bersama-sama membangunkan C-segmen kelas

Bermula dengan debut China daripada C-HR dan IZOA model kenderaan elektrik, Toyota merancang untuk melancarkan lebih daripada sepuluh model BEV global pada separuh pertama tahun 2020-an, dan bergerak semakin ke hadapan untuk mempopularkan kenderaan elektrik, menetapkan sasaran jualan lebih 5.5 juta kenderaan elektrik global dengan 2030.

Sehingga akhir bulan Februari 2019, Toyota telah menjual hampir 13 juta kenderaan elektrik di seluruh dunia sejak pelancaran awal Prius, kenderaan elektrik hibrid, dalam 1997. Jumlah kenderaan merupakan pengurangan pelepasan CO2 global lebih daripada 103 juta tan.

Diary READ MORE

maaf, tiada kiriman yang sepadan dengan kriteria anda.