.

Test Drive: Hyundai Tucson - Sukar dan tegang

POSTED BY Amirul Hazmi ON 07 April 2016

IMG_5272Otot pada masa yang optimum sokongan

LEBIH BESAR tidak selalunya lebih baik. Untuk pasaran dalam keluarga metropolitan aktif, kenderaan yang duduk lebih tinggi daripada sedan biasa dan tidak begitu dahaga sebagai off-roader, kecil dua roda SUV masuk akal yang sempurna.

Hyundai, berikutan trend pembuat kereta utama, telah memperkenalkan kecil yang Tucson lebih daripada satu dekad yang lalu.

Kini dalam generasi ketiga, yang Tucson baru muncul untuk menjadi lebih besar dalam setiap diemnsion daripada sebelumnya, ia dibungkus dengan ciri-ciri yang lebih moden dan kecanggihan.

Design

IMG_5311Menganalisis merentasi generasi, ia boleh dilihat bahawa Tucson mempunyai lebih besar gril radiator, dengan luas ternganga jeriji krom – sangat Audi-esque - memberikan Tucson yang menonjol.

Siang hari LED berjalan jalur terang dan terang-tiub lampu tempat letak kereta yang juga bekerja di hadapan kenderaan.

IMG_5288Sebagai Tucson melengkapkan kedinamikan pemanduan bandar, garis condong seluruh pintu memberikan kereta melihat otot dan pepejal, kerana ia adalah bersedia untuk bertindak balas terhadap arahan pemandu untuk menangani jalan terbuka.

Lampu kombinasi belakang mempunyai reka bentuk yang elegan, dan sporty yang dibuat jelas dengan kedudukan yang agak tinggi.

IMG_5299Berpindah ke kawasan pedalaman, kereta yang penulis sampel mengikut serta dengan terang yang merah kerusi kulit. pilihan ini disediakan hanya untuk varian Executive. Selain daripada kerusi, acara kemuncak kulit merah ditampilkan seluruh panel atas pintu.

Manakala kawasan pedalaman merah tidak disukai bagi sesetengah orang, penulis tidak mempunyai isu dengan ia (mungkin disebabkan oleh suai kenal dari pedalaman E92 M3).

stereng dan papan pemuka mempunyai sentuhan lembut yang menunjukkan kualiti dan kematangan di Tucson.

powertrain

IMG_5306The Tucson baru hanya terdapat di depan-wheel-drive (FWD) persediaan untuk pasaran Malaysia, walaupun ada all-wheel-drive (AWD) pilihan untuk pasaran lain. pembeli Malaysia yang mahu AWD SUV yang lebih serius dari Hyundai akan perlu pergi untuk yang lebih besar Santa Fe.

IMG_5327Kuasa berasal daripada 2.0 liter MPI enjin petrol, menghasilkan output maksimum 153-hp pada 6,200 rpm dan 192Nm tork pada 4,000 rpm memberi prestasi dinamik untuk pemanduan bandar yang ideal.

A licin enam kelajuan saluran transmisi automatik output enjin untuk gandar depan. Hyundai mendakwa bahawa penghantaran itu kini membantu dalam penjimatan bahan api dan mengurangkan CO2 yang dipancarkan.

memandu

IMG_5296Memandu Tucson ialah yang menyenangkan, dengan 8 cara untuk tempat duduk kuasa pemandu memberikan fleksibiliti untuk menghadapi pelbagai saiz badan.

Di hadapan pemandu, stereng baik-direka dengan sentuhan lembut bagus. Walaupun terdapat agak banyak butang dalam masa mengunjungi ibu jari memandu, butang untuk kawalan pelayaran, jumlah, menu infotainment dan sambungan telefon semua dalam susun atur intuitif.

IMG_5324Tolok memandu untuk Tucson adalah apa panggilan Hyundai sebagai "Kluster Penyeliaan", warna 4.2 inci LCD TFT yang membantu pemandu untuk maklumat memandu dengan mudah.

Kuasa dari enjin tidak begitu & berkesan sebagai enjin turbocharged moden, penulis merasakan penghantaran kuasa agak tradisional - licin dengan kuasa puncak pada jarak yang lebih tinggi revs enjin.

Mod Drive menampilkan tiga tetapan yang berbeza; normal, sukan, dan Eco, menguruskan respon enjin dan tingkah laku mengikut mood dan keadaan memandu pemandu.

IMG_5285

perbezaan tidak begitu ketara walaupun, tetapi memberi banyak perhatian apabila menoreh pendikit, pada bulan yang berbeza ketajaman dan boleh memberi kesan penggunaan bahan api serta.

Menunggang pada tayar touring baik, Continental Max Hubungi 5, yang Tucson merasakan stabil pada kelajuan tinggi, walaupun penggantungan itu boleh menjadi lebih kukuh.

ciri-ciri

IMG_5298Sebagai SUV urban, yang Tucson penuh dengan kemudahan dan teknologi canggih untuk manfaat seluruh keluarga.

Tempat duduk belakang adalah berbaring, menyediakan penumpang dengan ijazah tambahan sebanyak keselesaan yang membuat perbezaan yang ketara dalam perjalanan jauh. The ruangan untuk kaki dan ketinggian cukup mencukupi terlalu.

apabila dilipat, tempat duduk belakang menambah sehingga 488 liter daripada jumlah ruang kargo, dengan 1,094mm pembukaan luas tailgate membuat pemunggahan lebih mudah.

IMG_5315Terdapat satu sistem pengendalian berasaskan Android untuk sambungan telefon pintar dan rangkaian sosial sistem navigasi berasaskan yang akan digunakan dalam trafik berat.

Kepada jabatan keselamatan, yang Tucson dilengkapi dengan ISOFIX sauh kanak-kanak, depan dan tempat letak kereta belakang membantu sistem (TIDAK), kawalan brek turun bukit (DBC) dan bukit mula membantu kawalan (HSAC), selain daripada enam beg udara dan pengurusan kestabilan kenderaan (VSM).

keputusan

IMG_5289The Tucson ialah SUV berdaya saing dan mampu untuk pemandu yang suka sesuatu yang berbeza di pasaran.

Ia membawa berani, rupa yang moden dan aktif sambil memberi tua-sekolah dan menyeronokkan pengalaman memandu.

Hyundai juga menawarkan "Safe Drive", yang 24/7 tepi jalan membantu untuk memberikan bantuan bagi pemilik dalam kes kemalangan, pecahan atau bahagian kerosakan. The Tucson juga ditawarkan dengan jaminan lima tahun atau 300,000km jaminan, yang mana terdahulu.

Spesifikasi Hyundai Tucson:

Engine: 2.0-liter Bantuan

gearbox: 6-kelajuan automatik

penggantungan: McPherson strut (hadapan), multi-link (belakang)

Kekuatan maksimum: 153-hp pada 6,200rpm

Max Torque: 192Nm pada 4,000rpm

Ciri-ciri keselamatan: enam beg udara, ABS, ESC, SINI, DBC, VSM, ISOFIX sauh kanak-kanak

harga: RM143,888

oleh: Amirul Hazmi

setiap hari INFO LANJUT

maaf, tiada kiriman yang sepadan dengan kriteria anda.